רכב היברידי (Hybrid)

רכב היברידי הוא שילוב של שתי מערכות הנעה: מנוע בעירה פנימי המתודלק בבנזין/דיזל ומערכת הנעה חשמלית המבוססת על אנרגיה כימית שאצורה בסוללת מתח גבוה (HV) להפעלת מנוע חשמלי. תרומתה של מערכת ההנעה החשמלית מתבטאת בהנעת הרכב ובשילוב כוחות עם מנוע הבעירה הפנימית דרך מפצל הכוח הפועל בדומה לתיבת הילוכים רציפה. סוללת המתח הגבוה נטענת בזמן נסיעת הרכב ובעיקר בזמן האטה ובלימה ((Regenerative Breaking באמצעות המרת האנרגיה הקינטית של הרכב להפקת חשמל לטעינת הסוללה ולהאטת הרכב גם יחד. ישנם דגמי רכבים היברידיים בהם ניתן לטעון את סוללת המתח הגבוה ממקור חיצוני ישירות מרשת החשמל ( Plug-in).
הודות לשימוש במנוע החשמלי היעילות האנרגטית של רכבים היברידיים גבוהה מאוד ומתבטאת בצריכת דלק משופרת ובטווח נסיעה גדול שמתבטאים בהפחתה משמעותית בזיהום האוויר.
לדיקו הוסמכה על ידי חברת Bosch העולמית היצרנית של מערכות רכב היברידי וחשמלי מהמובילות בתחום הרכב העולמי, להכשיר בעלי הסמכה לטיפול ותחזוקה ברכבים חשמליים והיברידים עפ”י התקינה האירופאית (Regulation (EC) No 715/2007) . כידוע ההשתלמות בפיקוח Bosch המאושרת ע”י התקינה האירופאית והסמיכה את חברת לדיקו כבית ספר מורשה בינלאומי מטעמה. הקורס בן 60 שעות וכולל הכשרה בהגשת עזרה ראשונה וטיפול בפגיעה בהתחשמלות ממתח גבוה, כנדרש בתקן. הקורס מאושר על ידי משרד התחבורה ויתקיים במרכז ההדרכה של לדיקו בשעות הבוקר/ ערב

לפרטים נוספים יש ליצור קשר בטלפון מס’ 03-9630033 או דרך דוא”ל kh@ledico.com