כנס שמאים – פיתוחים במערכות הממוחשבות

חברת לדיקו ערכה את כנס איגוד השמאים בנושא חידושים ופיתוחים במערכות הממוחשבות ברכב. בין החידושים הוצגה מערכת CDR המאפשרת חקר נתונים לאחר תאונה באמצעות התחברות למחשבי הבטיחות

בהשתלמות לקחו חלק מנכ”ל לדיקו איציק גולדמן, ארז מוספי מרצה ומנהל מרכז הדרכה, משה קירמאייר, מנהל אגף א’ רישוי ופיקוח במשרד התחבורה, יהודה יגן, יו”ר ענף הרכב באיגוד השמאים, חנוך גרינברג, מומחה לטכנולוגיה מתקדמת ברכב ועוד כ-100 שמאי רכב.

ההרצאות של ארז מוספי, מרצה ומנהל מרכז ההדרכה בלדיקו, התמקדו בעיקר במערכות טכנולוגיות מתקדמות לרכב. ארז מוספי הציג בפירוט רב על מערכת חקירת תאונות דרכים CDR מבית המותג BOSCH המאפשרת חקר נתונים מתאונת דרכים באמצעות התחברות למחשבי הבטיחות ברכב וזאת כחלק מדרישות החובה ליצרני הרכב בעולם, מערכת Start Stop וטכנולוגיית מצברים המנוהלות על ידי מחשב ניהול אנרגיה, תקנת יורו 6 ברכבי בנזין ודיזל וההשלכות על בדיקות המערכת וחלופות אנרגיה ברכב על פי דרישת התקן האירופאי בשוק הישראלי (גז, חשמלי, היבריד בשיטות שונות).
“שמחנו לארח בבית לדיקו את איגוד השמאים לכנס מיוחד בנושא הכשרות לתחזוקת ושמאות לרכבים היברידים”, הדגיש מוספי “על פי הנוהל של משרד התחבורה מחויבים השמאים לעבור הדרכות מקצועיות ובטיחותיות בנושא מתח גבוה ברכב בשל הגעתם לזירת תאונת דרכים”.

“בנוסף יש לנו פתרון עבור חברות הביטוח בנושא חקר האמת של תאונות הדרכים ואבחון בין כשל לטעות אנוש”, הדגיש ארז מוספי. “מערכת CDR מתוצרת BOSCH, מסוגלת לייצא את המידע הרלוונטי הנאגר במחשב הרכב לגבי הנעשה שש דקות לפני ואחרי התאונה. במסגרת התמיכה שנעניק לחברות הביטוח נכשיר במסגרת במרכז ההדרכה בלדיקו אנליסטים המוסמכים על ידי בתי המשפט הבינלאומיים שיפיקו דו”ח על הממצאים ממערכת ה-CDR”.
יהודה יגן יו”ר ענף הרכב באיגוד השמאים אמר: “אחת ממטרותיו העיקריות של האיגוד היא לפעול להעשרת הידע המקצועי ולהקנות לשמאים שלו השכלה הדרושה לעיסוק במקצוע. הטכנולוגיה בענף הרכב מתפתחת במהירות שיא ושמאי הרכב נאלצים מידי יום להתמודד מול סוגויות טכנולוגיות מתקדמות, ועל כן אנו רואים חשיבות רבה בעדכון החברים בנושאים כמו חידושים ופיתוחים במערכות אוטומטיביות ממוחשבות. אנו שמחים שמרכז ההדרכה של לדיקו – בוש הרים את הכפפה ופתח בפנינו את שעריו ומצפים להשתלמויות נוספות בהמשך כמו למשל בנושא של כלי רכב חשמליים”.
לדברי משה קירמאייר, מנהל אגף א’ רישוי ופיקוח במשרד התחבורה: לדיקו היא לא רק חברה שמתעסקת בצד העסקי, אני כבר 15 שנה במשרד התחבורה, ואני מכיר את לדיקו, הם מתעסקים המון בפילנתרופיה, ותמיד נרתמים לכל משימה ומחפשים איפה אפשר לתרום עוד”.
בהתייחסו לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, אמר קירמאייר: “בקרוב יאושרו התקנות של פרק ט’ בחוק המתייחסות לשמאים. איפה שכתוב בחוק שהשר יקבע, זה אומר שיש לפנות לתקנות החדשות. שימו לב מתי התקנות נכנסות לתוקפן ולמעשה מבטלות את הצו של 1980. לא יהיו רשימות שמאים, חברות הביטוח משלמות המון על לובינג בנושא, נפגשתי עם כל מיני חברות ביטוח, זה לגיטימי שהן עושות את המלחמה שלהן. בתקנות החדשות יהיו עונשין פלילים לשמאים וכן יהיה בית דין לשמאים, יש כלי ואני לא רוצה להשתמש בו. שמאי צריך לעשות שומה עצמאית ואמיתית, לטובת הבטיחות הרכב הצרכן ולא לאבד כיוון. יש נורמה וצריך ללכת לפיה. אני מקווה שכאשר הכל יסתיים והתקנות יאושרו, נוכל לעבור לשוק חופשי”.
צילום: לדיקו